قیف فروش

در بحث فروش یک مفهوم به نام قیف فروش داریم که طبق تصویر از سه مرحله مختلف تشکیل شده است: افراد وقتی میخواهند چیزی بخرند از مرحله اول آگاهی یا Awareness شروع میکنند 80 درصد کاربران در این مرحله هستند، در این مرحله افراد بیشتر دنبال کسب اطلاعات و آشنایی هستند و کوئری هایی مثل انواع روش های، چگونه و چطور سرچ می کنند. پس بهتر است کوئری های مربوط به این مرحله را در بخش بلاگ سایت کار کنیم چون اگه به کاربری که دنبال اطلاعات هست صفحه محصول نمایش دهیم اصلا روی نتیجه سایت ما کلیک نمیکند و یا خیلی سریع از سایت خارج میشود. در مرحله توجه یا Consideration تعداد مخاطب های کمتری را داریم و افراد به یک دیدی در رابطه با موضوع مورد نظر خود رسیده اند و بیشتر سرچ های مقایسه ای انجام می دهند ما میتوانیم این کوئری ها را در قسمت بلاگ سایت کار کنیم و یا یک Ebook در اختیار کاربر قرار دهیم.

مرحله آخر که تعداد کاربران خیلی کمتری را شامل میشود Decision یا تصمیم گیری برای خرید است، در این مرحله کاربر محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده پس این کوئری ها رو در صفحات محصول و یا گروه محصول کار میکنیم. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از کوئری ها بینابین هستند و تصمیم گیری در این مورد به حوزه کاری مرتبط است و همینطور ما بایستی برای این موضوع مفهومی به نام Search Intent را درنظر بگیریم، ما باید بدانیم نیت کاربر از سرچ آن کوئری چیست؟ و علاوه بر آن رفتار گوگل را هم بررسی میکنیم و در نهایت تصمیم میگیریم روی چه لندینگی کار کنیم.

شرکت هایی موفق هستند که تمامی مخاطب ها را از بالا تا پایین همراهی کنند. اکثر شرکت های موفق از مرحله آگاهی شروع میکنند و با روش های مختلف مثل ایمیل مارکتینگ، مارکتینگ Automation و … مخاطبان را به انتهای قیف فروش نزدیک میکنند. اما با توجه به هدف سایت کلمات کلیدی هر مرحله انتخاب میشود و قبل از هر تصمیم گیری باید مخاطب را بدرستی بشناسیم چون ذهنیت کاربر به راحتی قابل تغییر نیست.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *