استراتژی SWOT

مدل استراتژی

استراتژی یعنی رسیدن به خواسته های نامحدود با منابع محدود

نماد استراتژی در دنیا بازی شطرنج است ما باید بر اساس منابع خودمون برنامه ریزی کنیم در مقابل رقبا چیکار کنیم تا یواش یواش برنده شویم. در سئو هم همین است با چیدن استراتژی و انجام کارهای مورد نیاز در موقعیت درست قرار میگیریم تا رقبا را کنار بزنیم.

یکی از استراتژی های معروف که توسط هاب اسپات معرفی شده استراتژی SWOT است که برای تعیین شرایط و توانایی های یک سازمان استفاده میشود. این استراتژی از چهار بخش قدرت، ضعف، فرصت و تهدید تشکیل شده است. ماهیت ضعف و قدرت فاکتورهای داخلی هستند، فرصت و تهدید هم فاکتورهای خارجی هستند. از لحاظ اهمیت هم اولویت با فاکتورهای داخلی است برای اینکه تا داخل سایت رو درست نکنیم از بیرون هرکاری هم کنیم تاثیرگذار نخواهد بود!

قدرت همان منابع و توانایی های درونی شرکت است که به عنوان مزیت رقابتی محسوب میشود. ضعف یعنی نداشتن یک سری از توانایی های کلیدی، با شناسایی محیط اطراف فرصت ها شناسایی میشود. همراه با تغییرات یک سری تهدید ها برای شرکت بوجود می آید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *