فاکتورهای انتخاب کلمات کلیدی مناسب

  1. هدف مخاطب از سرچ آن کوئری چیست؟
  2. رقابت در آن کوئری خاص از لحاظ تعداد و قدرت چقدر است؟
  3. میزان سرچ آن کلمه کلیدی در ماه به چه میزان است؟

البته به این نکته توجه داشته باشید میزان بالای سرچ یک کلمه نشان دهنده برتری آن کلمه نیست، چون ممکن است کوئری هایی داشته باشیم که سرچ کمتری دارند اما ارزش بیشتری را ایجاد میکنند.

برای اینکه بدانیم برای پروژه سئو چه چیزی خوب است؟ چه چیزی بی تاثیر است و یا بد است؟ باید بطور کامل روی پروژه مسلط باشیم، مخاطب های آن حوزه و نیاز های آن ها را بشناسیم، از هدف و منابع کارفرما آگاهی کامل داشته باشیم. بعد باید ببینیم کار درستی که باید انجام شود چه چیزی است و در نهایت باید مشخص کنیم از چه مسیری باید انجام شود که همان استراتژی است.

هنر سئو انتخاب کلمه کلیدی است و سئو یک مسابقه است در ازای هر کلمه کلیدی، ما با انتخاب کلمه کلیدی مشخص میکنیم میخواهیم وارد چه مسابقه ای شویم و این تصمیم گیری بر اساس منابع و هدف کارفرما صورت میگیرد. شرکت ها در سئو چندین هدف متفاوت را دنبال میکنند:

  • افزایش بازدید
  • افزایش فروش
  • برندسازی
  • دایرکت مارکتینگ
  • نفوذ ادئولوژیک
  • حذف از نتایج
  • قدرت نمایی

با توجه به هدف سایت کلمات کلیدی هر مرحله انتخاب میشود. مثلا برای افزایش فروش بایستی روی کوئری هایی کار کنیم که منجر به فروش بیشتر شود و یا برای افزایش بازدید باید کلمات کلیدی که باعث افزایش بازدید سایت میشوند، استفاده کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *