راهنمای انتشار رپورتاژ آگهی

نکات مهم در انتشار و نوشتن رپورتاژ آگهی

برای تاثیر گزار بودن رپورتاژ باید نکات زیر را برای هر پروژه رعایت کنیم:

1- برای داشتن رپورتاژ مناسب بعد از انتخاب کلمه کلیدی صحیح باید یک سایت مرتبط پیدا کنیم. با دستور زیر در گوگل سرچ کنیم آیا رقبای ما با کلمه کلیدی انتخابی ما از قبل در سایت مرتبط رپورتاژ نرفته باشند.

طراحی سایت site:ilna.news

2- نحوه لینک سازی در محتوای رپورتاژ یک امر کاملا تخصصی سئو است و در میزان تاثیرگذاری آن اهمیت دارد. (یک لینک به نام برند و یک لینک هم مترادف کلمه کلیدی در رپورتاژ درج شود و می‌توانیم به صورت naked url لینک یکی از صفحات مهم سایت را آخر متن رپورتاژ قرار دهیم.)

3- برای طبیعی جلوه دادن رپورتاژ بهتر است چند بک لینک فروم هم برای سایت هدف که برایش رپورتاژ رفتیم ایجاد کنیم.

4- سعی کنیم متن رپورتاژ نسبت به متن اصلی ما خیلی سئو شده نباشد زیرا ممکن است گوگل متن رپورتاژ را بالاتر از سایت ما در نتایج نشان دهد و بهتر است متن رپورتاژ عینا مانند متن مقاله سایتمان نباشد و جداگانه برای آن مطلب تهیه کنیم و به هیچ وجه از عین کلمه کلیدی استفاده نکنیم.

5- برای تقویت PA صفحه رپورتاژ باید یک هفته بعد انتشار، لینک سازی لایه 2 و 3 ایجاد شود.

6- برای انتشار رپورتاژ آگهی اگر اوایل راه‌اندازی سایت‌ است، بهتر است با Home Page (صفحۀ اصلی) و ذکر نام برند شروع کنید.

7- بحث میزان بودجه و رقابت کلمات هم مهم است. معمولا در رقابت‌های پایین‌تر بهتره به جای یک رپوتاژ ۲ میلیون تومانی قوی، ۴ تا رپورتاژ ۵۰۰ هزار تومانی ضعیف‌تر برید. چون بحث Referring Domain برای گوگل اهمیت زیادی دارد.

اما اگر بودجه داریم و رقابت بالا است و سایت صفحات داخلی قوی دارد و یک سال از عمر آن می‌گذرد و قبلا برایش لینک سازی شده بهتره چند رپورتاژ قوی برای صفحات داخلی برویم.

8- نکاتی که اگر در نظر نگیرید رپورتاژ آگهی تاثیر زیادی در سئو و برندینگ ندارد!

  • قبل از خرید رپورتاژ مطمئن شوید که محتوای شما بصورت دائمی در سایت منتشر کننده می‌ماند و به صورت Follow منتشر می‌شود.
  • ابتدای متن رپورتاژ را به صورت تبلیغی شروع نکنید و به گونه‌ای باشد که مخاطب فکر نکند یک متن تبلیغاتی است و در اواسط و اواخر رپورتاژ از برند خودتان صحبت کنید.
  • حتما از برند منشن در متن رپورتاژ خود استفاده کنید.
  • زمان تاثیر گذاری رپورتاژ بین 2 هفته تا 2 ماه است.
  • تیتر خبر باید حتما در صفحه اول سایت منتشر کننده خبر در کنار سایر اخبار جدید قرار بگیرد تا همسان با سایر اخبار آن سایت باشد و مورد توجه کاربران و البته گوگل قرار بگیرد.

درصورت عدم نمایش تیتر خبر در صفحه اول، کاربران سایت‌ها مطلب شما را مشاهده نمی‌کنند و دیگر ارزشی از نظر برندینگ ندارد، همچنین خزنده‌های موتور جستجوی گوگل هم مطلب شما را به عنوان مطلبی مهم در نظر نمی‌گیرند و اتوریتی مهم صفحه اول به پیج خبر شما منتقل نمی‌شود که باعث کاهش میزان تاثیرگذاری آن خواهد شد.

راهنمای انتشار رپورتاژ آگهی

  • رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های موثر لینک‌سازی است که در مدت زمانی معمولا کوتاه تاثیر چشمگیری در بهبود سئوی سایت و برندسازی و افزایش ترافیک دارد.
  • تاثیر رپورتاژ بیشتر از بک لینک‌های فروم و دیگر روش‌های بک لینک‌سازی است. چرا که گوگل علاقه مند به متن است و لینک به همراه یک متن غنی و کاربردی منتشر می‌شود.
  • نرخ کلیک لینک در رپورتاژ به مراتب بیشتر از بک لینک‌های پروفایلی یا فروم است.
  • یکی از مهمترین مواردی که هنگام راه اندازی کمپین رپورتاژ آگهی باید بدان توجه داشته باشید، طبیعی بودن روند نگارش و قرارگیری لینک‌های داخل متن است.
  • با توجه به این که رپورتاژ نوعی تبلیغات پولی است، اگر گوگل متوجه کوچک‌ترین مورد غیر طبیعی در رپورتاژ شود، قطعا تاثیر منفی روی سئو سایت شما خواهد داشت.

برخلاف تصور بسیاری از افراد، گوگل برای انجام هر کاری از الگوریتم و ربات استفاده نمی‌کند. بلکه در برخی موارد، خصوصا مواردی که به دنبال ردپای چیزی عجیب است، از نیروی انسانی کمک می‌گیرد.

در صورتی که ربات‌های گوگل، متوجه مسئله‌ای عجیب و در واقع یک ردپا تبلیغاتی در متن پورتاژ شوند، URL را در یک فهرست خاص قرار می‌دهند.

سپس نیروی انسانی گوگل یک به یک URLهای مشکوک را بررسی می‌کند. در صورتی که به وضوح مشخص شود این لینک سازی توسط صاحب سایت تبلیغ دهنده انجام شده است، قطعا تاثیر منفی در سئو سایت خواهد داشت.

به همین دلیل است که تاکید می‌کنیم از یک روند ثابت و همیشگی برای قراردادن لینک در متن رپورتاژ استفاده نکنید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *