conversion seo product images

نحوه افزایش تبدیل و ترافیک با استفاه از تصاویر محصول

زمانی که در حال رسیدگی به سایت ها هستید در اغلب موارد بهینه سازی تصاویر خیلی مورد توجه قرار نگرفته خصوصا از نقطه نظر سئوی فنی حتی از نقطه نظر بصری هم چیزهای زیادی هست که باید بهشون فکر کنیم تا محصولات برای کاربران جذاب باشند. تصاویری که خیلی خوب بهینه سازی شده اند کمک میکنند که وب سایت در سرچ های ارگانیک و سرچ تصاویر به خوبی دیده شوند. تصاویر میتوانند تاثیر منفی بسیار زیادی در سرعت داشته باشند برای مثال وقتی کاربر وارد سایت میشود شکل ظاهری تصاویر میتواند در نرخ تبدیل تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

مطالعات نشان دادند که شرکت هایی بزرگی مثل آمازون و شاپیفای وب سایت هایی دارند که خیلی سریع هستند و به درآمد بیشتری ختم میشوند، از آنجا که تصاویر سهم بزرگی در وب سایت های حوزه تجارت الکترونیک دارند توصیه های بسیار زیادی در مورد بهینه سازی وجود دارد که میتواند روی نرخ تبدیل تاثیر بگذارد. ابتدا در مورد توصیه های مربوط به conversion بحث خود را آغاز میکنم اما شما میتونید بطور مستقیم توصیه های فنی را مطالعه کنید.

تصاویر محصول برای conversion

در فروشگاه های فیزیکی شما میتوانید محصولات را لمس کنید، سایز آن ها را ببینید، بو کنید، شکل آن ها را ببینید و یا حتی اگر لازم باشد به آن ها گوش دهید. برخی از فروشگاه های فیزیکی حتی از لحاظ بویایی هم برند خود را دارند در واقع کسب و کارهایی هستند که برای اضافه کردن بو به مغازه ها کار میکنند. شما ممکن بوی Subway رو احساس کرده باشید اگر که به فروشگاه های فروش ساندویچ بروید. مطالعات نشان داده اند که این کاری که روی حواس پنج گانه ما میکنند میتواند روی تصمیم ما و فروش آن محصول تاثیر زیادی داشته باشد. فروشگاه های آنلاین با یک مورد دیگر که افزایش تعداد بازگشت است روبرو شوند که هزینه ای برای آن ها خواهد داشت.

چگونه می توانیم این موارد را در فروشگاه های آنلاین ایجاد کنیم در حالیکه بازگشتی ها را کاهش میدهیم؟

Smell-O-Vision هنوز به طور جدی کار خود را شروع نکرده اما تکنولوژی آن پیش میرود بنابراین باید خودمان بعد بصری را پیش ببریم. هر چقدر که محصول جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد نرخ تبدیل کاربر به مشتری افزایش پیدا میکند بنابراین احتمالا اینکه تصاویر احساسات مخاطب را درگیر کنند نسبت به کلمات خیلی بیشتر است. قبل از شروع به کار باید خدت شما ارائه میدهم هرچند برای خیلی ها جواب میدهد و بهترین راهکار هستند اما ممکن است برای همه کاربردی نباشند. بنابراین بهتر است A/B تست انجام دهید.

تصاویر با کیفیت بالا، نه Stock

اولین بحثی که میخواهیم در مورد آن صحبت کنیم تصاویر Stock و معایب آن است. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید فیک است یعنی این تصویر را در چندین وبسایت دیگر هم میتوانید ببینید. مطالعات زیادی نشان میدهند که تصاویر Stock توسط کاربر دیده نمیشوند و خیلی بدرد نخور هستند و اعتماد را کاهش میدهند. بنابراین اگر شما میخواهید لبخند کسی رو که از خوردن یک کاسه سوپ لذت میبرد را با یک تصویر واقعی تر از کسی که کاسه سوپ شما را میخورد جایگزین کنید و ببینید که مردم واقعا خرید میکنند. خیلی مهم است که از تصاویر با کیفیت و حرفه ای استفاده کنید. نقلی از گروه Norman Nielsen “سرمایه گذاری روی تصاویر خوب با یک عکاس خوب میتواند به درآمد تو اضافه کند”. Highrise اعتقاد داره تصاویر از مشتری ها که در حال لبخند هستند نرخ تبدیل را افزایش داده اند.

نمایش محصولات در حال استفاده

خیلی از تحقیقات با این موافق هستند که یک عکس کلی از محصولات با محصول را به تنهایی نشان دهد اما چندین عکس دیگر هم داشته باشید که محصول را در زمان استفاده شدن نمایش دهد تا مردم برای خرید ترقیب شوند. این کار را برای مشتری آسان تر میکند با دیدن عکس میتوانند تصمیم بگیرند که آن محصول را در زندگی خود داشته باشند یا نه. برای مثال در عکس زیر، تصویر سمت چپی نحوه استفاده از محصول را بهتر نمایش میدهد.

بر اساس باور قدیمی “نشون بده، نگو” عمل کنید. وقتی توصیف محصول می آوری مناسب تر هست یا وقتی که در تصویر توصیف میکنید؟ اگر محصول شما خیلی کوچک است و برتری شما است زیرا در محصول مورد نظر کوچک بودن مقیاس است، پس آن را نشان بدهید و مقایسه کنید. اگر نحوه استفاده از محصول سخت است در مراحل ساده ای نشان دهید که چگونه میتوان آن را استفاده کرد. البته من توصیه نمیکنم مثل تصویر زیر صندوق عقب ماشین را با یک بچه و یک سگ پر کنید و عکس بگیرید اما نکته این عکس این است که ماشین را نشان میدهد و میگوید که سایز صندوق عقب چقدر زیاد است و چقدر وسیله میتوانیم در آن قرار دهیم نسبت به عکس سمت راست که صندوق عقب خالی را نشان میدهد.

همه آدم هایی که در تصویر هستند باید نشان دهنده بازار هدف آن محصول باشند. مثلا اگر محصولات مربوط به بچه میفروشید محصول را با بچه نمایش دهید. Charles Darwin در مورد واکنش های ذاتی انسان به صورت بچه ها حرف زده است و مطالعات اخیر هم این را ثابت کرده است. تصاویر بزرگ وقتی درخواست داده شوند خوب هستند. این حرف گروه Nielsen Norman است. خیلی از تحقیقات نشان داده اند که تصاویر بزرگ باعث افزایش نرخ تبدیل میشوند. البته دقت کنید که این تصاویر را در طراحی سایت خود لحاظ کنید و این نکته را درنظر داشته باشید که عکس های بزرگتر زمان بیشتری برای دانلود میخواهند و بحث تصاویر قابل کلیک اینجاست که طرح میشود.

بر اساس حرف های Nielsen Norman کاربرهی از تصاویری که قابل کلیک هستند لذت میبرند در حالی که تصویری حداقل دو برابر تصویر واقعی است میتواند آن ها را آزار دهد. خیلی از فروشگاه های آنلاین میتوانند تصاویر را کوچک تر از سایز اصلی کنند در حالیکه کلیک پذیر هم هستند. اما اگر تصاویر کوچیک هستند و قابل بزرگ شدن هم نیستند به سمت قابل کلیک بودن نروید.

تصاویر بزرگتر برای محصولاتی مفید هستند که نیاز است کاربر آن ها را از نزدیک ببیند و جزییات دقیق تری را مشاهده کند مثل پارچه ها یا صنایع دستی و در بعضی مواقع هم اصلا نباید تصویر بزرگ داشته باشیم. نشان دادن یا ندادن تصویر بستگی به کسب و کار شما دارد. یکی از جایگزین های تصاویر کلیک پذیر، تصاویر قابل زوم است، این باعث میشود مشتری ارتباط بهتری با تصویر برقرار کند نسبت به موقعی که بخواهد به یک تصویر ثابت نگاه کند. مشتری هایی که با محصول درگیر میشوند احتمال خرید بیشتری دارند.

برای افزایش تعامل برخی از وب سایت ها از تصاویر جایگزین روی پیج دسته بندی استفاده میکنند زمانی که ماوس روی محصول قرار میگیرد برای مثال فرض کنید برای لباس یک شخصی را با حالت های مختلف نمایش میدهند. موضوع مهم دیگر این است که از تصاویری استفاده کنید که با تجارب قبلی کاربر تداخلی نداشته باشد چون برخی از کاربران از این موضوع ناراحت میشوند و وب سایت شما را ترک میکنند.

همیشه یک شکل باشید

بسیاری از فروشگاه های تجارت الکترونیک محصولاتی را روی یک بک گراند سفید نشان میدهند این باعث میشود مشتری روی محصول متمرکز شود و بتواند سریعا این تصاویر کوچک را با هم مقایسه کند. اگر محصولات مشابه دارید که با پشت زمینه های مختلف گرفته شده است، بعضی از محصولات ممکن است از سمت راست افتاده باشد یا از سمت چپ این موضوع باعث میشود کاربر نتواند به خوبی مقایسه کند. من شخصا فکر میکنم بعضی از بک گراندها و یا مدل هایی که اضافه میشود حواس مشتری را از محصول پرت میکند. مثلا طبق تصویر زیر ما در مورد لباس حرف میزنیم، برای یک مغازه مد شاید این روش مناسبی باشد. کار دیگری که توصیه میکنم این است که ظاهر عکس ها یک شکل باشد و از زوایای یکسانی گرفته شده باشد.

Missguided که یک فروشگاه فشن است تصاویر را با مدل های مختلف عکاسی کرده اند اما عکس ها تقریبا ظاهر یکسانی دارند که باعث میشود مشتری مقایسه بهتری داشته باشد. برای بعضی از فروشگاه ها پشت زمینه سفید خیلی مناسب تر است، برای مثال آمازون هزاران فروشنده مختلف دارد داشتن یک راهنمای ساده در مورد تصاویر باعث میشود مشکلاتی که در بالا گفته شد را نداشته باشیم. عکس محصولات بدون داشتن بک گراند ساده میتواند یک شکل باشد برای مثال توپ فوتبال بک گراند سفید خیلی برای آن مناسب نیست. اگر لباس ها را تن مانکن میکنید و عکس میگیرید این شکل و شمایل را در مورد تمامی تصاویر حفظ کنید برای مثال اگر عکس محصولات در حال استفاده هستند همین را برای همه حفظ کنید تا کاربر بتواند با یک نگاه تمامی آن ها را مقایسه کند.

نمایش نسخه های مختلف

اگر لباس یا ماشین میفروشید که در رنگ های مختلف هستند مشتری باید بتواند بین آن ها سوئیچ کند، محصول را در رنگ مورد نظر خود ببیند تا ببیند چه احساسی را در او بوجود می آورد. از پاپ آپ استفاده نکنید که برای برخی از کاربران خیلی خسته کننده است. برای مثال در سایت pavers.co.uk رنگ های مختلف محصولات در صفحات دسته بندی نمایش میدهد زمانی که کاربر ماوس را روی تصاویر کوچک میبرد.

نمایش 3D یا 360 درجه

سعی کنید ویژگی های محصول را نشان دهید. این توصیه در بالا هم گفته شد مثلا تصاویر را بزرگ نشان دهید و یا محصولات را در حال استفاده نمایش دهید. یک تحقیقی که توسط Nielsen Norman انجام شده نشان میدهد که نماهای مختلف محصول را ببیند، تستی که در صفحه محصولات که اطلاعات دقیقی وجود دارد نمایش میدهد کاربران دقت زیادی روی عکس محصول داشتند و اغلب مردم دوست داشتند ویوهای مختلف از محصول را ببینند، ان ها روی لینک ها کلیک میکردند تا عکس های بزرگتر را ببینند.

نماهای مختلف ممکن است برای بعضی از مصرف کننده های محصول بیشتر به چشم آید چون آن ها دوست دارند ببینند و بررسی کنند شبیه اتفاقی که در فروشگاه فیزیکی میفتد خصوصا برای محصولاتی مثل ماشین که دوست دارند از زوایای مختلفی محصول را ببینند. و بعضی وقت ها در برخی محصولات این کار بدرد نمیخورد برای مثال دیدن یک مداد از زوایای مختلف چه فایده ای دارد؟ و یا کنسول های بازی و کتاب ها هم به همین شکل هستند مگر اینکه در ورژن های مختلف ویژگی های خاصی وجود داشته باشد که بخواهیم آن ها را نشان دهیم. وسواس خیلی زیادی نداشته باشید که کاربر حتما باید در 360 درجه عکس محصول را ببیند.

DueMaternity.com گزارش میدهد که 27 درصد نرخ تبدیل بالاتر برای تصاویری بودند که 360 درجه قابلیت چرخش داشتند نسبت به تصاویر استاندارد و همینطور Golfsmith.com هم بین 10 تا 40 درصد نرخ تبدیل داشتند برای محصولاتی که میتوانستند در نمای 360 درجه دیده شوند اما این تحقیقات چندین سال قبل انجام شده است بایستی بررسی شود که آیا تصاویر 360 درجه الان هم همان تاثیر را دارند یا نه!

ایجاد نمای 360 درجه میتواند پرهزینه و سخت باشد و اگر اشتباه پیاده سازی شد باشد میتواند تاثیر بسیار بدی روی سرعت لود شدن تصاویر و تجربه کاربری داشته باشد. اغلب بهتر است تصاویر 3D به درخواست کاربر فعال شود. اگر یک کاتالوگ بزرگ از محصولات دارید پیشنهاد میشود روی تعداد کمی از محصولات تست کنید اگر بخواهد برای دیدن تصاویر درخواست بدهد باعث تجربه کاربری بد میشود. املاک را 360 در جه میسازند که فرد بتواند از زوایای مختلف ملک مورد نظر خود را ببیند.

واقعیت پیشرفت کرده

در سال 2013 اخبار زیادی در مورد اپلیکیشن Ikea’s augmented reality وجود داشت که اجازه میداد مشتری ها آیتم ها را در خونه خود بگذارند و ببینند جای آن ها خوب هست یا نه! هنوز مشخص نیست که این اپ باعث افزایش فروش شده یا نه ولی تبلیغات زیادی روی آن انجام شده است. برای مثال برای لباس ها اتاق های پرو مجازی هنوز مرسوم نشده اند اما زاگورا این تکنولوژی را دارد که با یک وبکم لباس ها را در بدن تست میکنید. خیلی از فروشنده های عینک یک تکنولوژی دارند که عکس از صورت را آپلود میکنید یا حتی برای تتو و انگشتر هم از این استفاده میشود. هر چند این تکنولوژی موفقیت بزرگی است اما هنوز باید صبر کنیم و ببینیم که آیا معمول میشوند یا نه!

از تصاویر اسلایدر استفاده نکنید

برخی از متخصصین تبدیل از این موضوع متنفر هستند خیلی از تحقیقات ثابت کرده اند که این تصاویر برای کاربران اعصاب خورد کن هستند و نرخ کلیک و تبدیل را کاهش میدهند. بر اساس تحقیقی که گروه Nielsen Norman انجام داده است زمانی که تصاویر به صورت خودکار حرکت میکنند تصاویر کنترل کاربران را میگیرد و به همین دلیل خیلی اعصاب خورد کن است.

کاربران را گمراه نکنید

ممکن است به طور ناخودآگاه عکسی از پیراهن و کراوات بگذارید در حالی که فقط پیراهن برای فروش است. در فرآیند خرید نباید جای هیچ شکی را در ذهن مشتری ها بگذارید. برای مثال تصاویر نشان داده شده از گوشت خوک تیکه شده میتواند به شکل های مختلف باشد تا کاربران اعتماد کنند. البته همه اینها بستگی به بازار هدف شما دارد.

اجتماعی باشید

شبکه های اجتماعی عکس محور میتوانند برای فروشگاه های آنلاین خیلی خوب کار کنند. در سال یک تحقیق در رابطه با پینترست که یکی از سوشال های ارزشمند از نقطه نظر فروش است، انجام شد و با شبکه های دیگر مقایسه شد. اکثر افراد دوست ندارند خیلی زیاد به آن ها فروخته شود بنابراین حواستان باشد پست هایی که در شبکه های اجتماعی میگذارید خیلی هم تبلیغاتی نباشد، محصولات مرتبط با چیزهایی که ترند هستند را بگذارید. برای مثال عکس خودتان با افراد مشهور را قرار دهید. خیلی از برندها به خوبی مشتری ها را ترقیب میکنند که محتوای مربوط با محصولات را به اشتراک بگذارند. برای مثال در صنعت فشن عکس مشتری هایی که محصولات را پوشیده اند. هرچند بعضی از شبکه های اجتماعی بهتر از بقیه کار میکنند اما دلیلی ندارد که از همه استفاده نکنیم.

اگر محصولات فیزیکی نداشته باشیم

برای محصولاتی که دانلودی هستند و یا e-book ها بهتر است یک نمای فیزیکی از آن کتاب یا باکس نرم افزار تا به عنوان یک محصول واقعی در ذهن مشتری بماند. برای نرم افزار میتوانید اسکرین شات بگذارید به شرطی که مشتری را گمراه نکنید. عکس خوب از محصولات میتواند یک روش ارزشمند برای بالا بردن تبدیل باشد. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید یک روش ثابت برای همه چیز وجود ندارد. هر چند سایت های موفق قابلیت بهتری برای استفاده دارند اما سایت های متوسط با کپی کردن تصاویر میتوانند به بیزینس خود ضربه بزنند. تصاویر با کیفیت بالا میتواند به فروشگاه شما کمک کند که اعتبار بدست بیاورد از طریق نشان دادن محصولات به مشتری هایی که آن ها را میخواهند. تصاویر خوب انتخاب کنید چون باعث میشود وب سایت بزرگ تری با مشتری های بیشتری داشته باشید.

خلاصه ای از مهمترین نکات:

  • اجتماعی باشید
  • یک شکل عمل کنید
  • کاربران خود را قول نزنید
  • تصاویر بزرگ خوب هستند
  • از تصاویر با کیفیت استفاده کنید
  • مزیت های محصول را نشان دهید
  • لبخند در تصاویر نرخ تبدیل را بالا میبرد
  • محصولات را با برند خود هماهنگ کنید
  • محصولات در حال استفاده نشان دهید
  • در انتخاب تصاویر با جزئیات دقیق باشید
  • از اسلایدر های اتوماتیک استفاده نکنید
  • نسخه های مختلف محصول را نمایش دهید
  • درگیر کردن مشتری فروش را افزایش میدهد
  • نماهای 360 درجه میتواند کمک کننده باشد
  • تصاویر نباید روی تجربه کاربری تاثیر منفی بگذارد
  • بهترین ویژگی های محصول را در نمای خوب نشان دهید
  • نمای فیزیکی محصولات دیجیتالی را میتوانید نمایش دهید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *