الگوریتم Panda

معرفی الگوریتم پاندا (Google Panda)

هدف Google Panda شناسایی محتوای کپی و تکراری، Thin Content و Low Quality که نیاز کاربر را برطرف نکرده است. توجه داشته باشید گوگل همه چیز را از قبل دیده و در حافظه خود دارد.

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

پاندای گوگل سال 2011 معرفی شد و در سال 1391 زبان فارسی را پشتیبانی کرد. پاندا یکی از الگوریتم های گوگل است که هدف آن شناسایی محتوای کپی و تکراری، Thin Content و با کیفیت پایین یا همان Low Quality Content که نیاز کاربر را برطرف نکرده است. در کل این الگوریتم دنبال سایت هایی که کپی کار هستند.

برای اینکه با پاندا دوست باشید باید متن خود را شخصی سازی کنید یعنی اگر کپی کردید باید ویرایش کنید. وقتی به مدت 3 سال توسط پاندا جریمه نشوید به راحتی می‌توانید روی کلمات مختلف صفحه اول بیایید.

بهینه سازی برای الگوریتم پاندا

  • افزایش Average time
  • کاهش بانس ریت
  • افزایش فعالیت در شبکه های اجتماعی
  • افزایش سرچ اسم برند و سایت شما با بازاریابی اینترنتی

صفحات طولانی از دید پاندای گوگل مضر نیستند.

الگوریتم Panda
الگوریتم Panda

چک لیست برای الگوریتم پاندا

  1. فعال بودن بخش نظرات سایت
  2. استفاده از پاراگراف و تگ ها
  3. استفاده از ویدیو و صوت در مطالب
  4. استفاده از تصاویر جذاب
  5. بروزرسانی مطالب با توجه به نظرات
  6. سایت تخصصی و مطالب تخصصی در یک حوزه خاص
  7. پیشنهاد مطالب مرتبط در متن مقاله
  8. ارائه یک پیشنهاد پایانی جذاب
  9. فعال بودن بخش مطالب پیشنهادی 
  10. افزایش سرعت سایت
  11. عدم استفاده از بنرهای چشمک زن
  12. آپتایم سایت خیلی مهم است
  13. رنگ و قالب چشم نواز و منظم
  14. جذب مخاطب در چند ثانیه اول
  15. عدم استفاده از عنوان های فریب دهنده
  16. عدم نمایش تبلیغات بالاتر از محتوای اصلی
  17. فعالیت در چند شبکه اجتماعی: داشتن فالوور کم ولی واقعی و علاقه مند – برگزاری مسابقات و سرگرمی – ساخت حساب کاربری در کنار حساب تجاری – پاسخ نظرات دنبال کنندگان

پاندا به ما شک میکند!

  • اگر لینک های زیادی داریم.
  • اگر در مورد ما زیاد صحبت می‌شود.
  • اگر شبکه اجتماعی فعالی داریم ولی نام ما در گوگل سرچ نمی‌شود.
  • اگر در انجمن ها لینک زیادی داریم.

چه کنیم نام سایت سرچ شود؟

  • برای سایت نام خوبی انتخاب کنیم.
  • اسم کپی و بی معنی استفاده نکنیم.
  • لوگوی به یاد ماندنی داشته باشیم.
  • مخاطب خود را از صمیم قلب دوست داشته باشیم.
  • برای مخاطب خود وفاداری ایجاد کنیم: خبرنامه – تاریخ تولدها – پروفایل شخصی – پاسخگویی به نظرات
  • روی عکس ها اسم سایت را واترمارک کنیم.
  • کتاب های الکترونیکی رایگان منتشر کنیم.
  • ویدیو با واترمارک برای شبکه های اجتماعی بسازیم.
  • فقط اسم سایت را در مطالب خارجی ذکر کنیم.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *