یافتن کلمه کلیدی جدید

راهنمای استخراج کلمات کلیدی جدید

در ابتدا یک فایل اکسل ایجاد کنید.

این فایل از 4 ستون شامل کلمه کلیدی اصلی، کلمه کلیدی فرعی، نیت کاربر (قیف فروش) و بررسی وضعیت کلمه کلیدی در سایت تشکیل شده است. طبق مراحل زیر اقدام به استخراج کلمات کلیدی جدید کنید:

بررسی پرونده پروژه

جهت استخراج کلمه‌کلیدی جدید برای هر پروژه لازم است در جریان اهداف، بازار هدف و منابع آن پروژه قرار بگیریم. اهداف اولویت بندی شده هر کسب و کار عبارتند از:

  • برندینگ
  • افزایش بازدید
  • افزایش فروش

همچنین لازم است اطلاعاتی در مورد شناخت پرسونای مشتریان پروژه شامل علایق و ویژگی‌های روانشناختی آنها داشته باشیم. بنابراین قبل از انجام هر کاری، حتما پرونده پروژه مورد نظر بررسی شود و همچنین صفحات مهم پروژه و اولویت‌ها شناخته شود.

گسترش فهرست رقبا

دومین مرحله برای استخراج کلمه‌کلیدی جدید بعد از بررسی پرونده پروژه، شناخت کامل رقبای سایت است. برای شناخت رقبا در درجه اول پرونده پروژه بررسی شود. دقت کنیم که در یک زمینه کاری ممکن است سایت‌های زیادی فعالیت کنند اما لزوما با هم مخاطب مشترک نداشته باشند و هر کدام در یک گوشه از بازار فعال باشند. به همین خاطر رقبایی که در پرونده پروژه مشخص شده‌اند از اهمیت بالاتری برخوردارند.

با جستجوی کلمات کلیدی اصلی مرتبط با پروژه در گوگل به راحتی می‌توانید بفهمید که چه شرکت‌هایی در زمینه شما برند هستند و در سطح حرفه‌ای فعالیت می‌کنند.

به ترتیب مراحل زیر را اجرا کنید:

I. ابتدا در یک فایل اکسل، به تب competitor مراجعه کنید. یک ستون را برای درج آدرس سایت رقبا در نظر بگیرید.

II. کلمه کلیدی سایت خود را در گوگل جستجو کنید.

یافتن کلمه کلیدی

III. طبق تصویر بالا تمامی صفحات نتایج گوگل را برای تکمیل فهرست رقبا بررسی و سایت‌های مرتبط (با موضوع مشابه) را در تب‌های جداگانه باز کنید و سپس فهرست رقبا را مانند تصویر زیر تکمیل کنید. دقت کنید که لازم نیست برای تکمیل فهرست رقبا تعداد خیلی زیادی دامنه استخراج شود و با توجه به گستردگی کلمات کلیدی حوزه کاری، تعداد مناسب انتخاب شود.

استخراج کلمه کلیدی

پس از تکمیل فهرست رقبا، در صورتی که فایل شاخت نیاز به به‌روزرسانی داشت، آن را تکمیل نمایید و فهرست رقبا را تکمیل کنید.

بررسی کلمات کلیدی رقبا در سایت الکسا

مرحله بعد از تکمیل فهرست رقبای سایت، کشف کلمات کلیدی برتر رقبا است. در سایت الکسا این موارد باید بررسی شوند:

I. در فایل اکسل، مانند تصویر زیر یک تب competitor-keyword ایجاد کنید. در این تب باید یک ستون برای کلمه کلیدی و یک ستون برای آدرس سایت رقیب داشته باشیم.

آموزش استخراج کلمه کلیدی

II. در این مرحله به ترتیب، هرکدام از سایت‌های رقیب را در الکسا وارد کنید تعداد رقبا بر اساس کلمات کلیدی مهم باشد لزومی به بررسی تمامی رقبا که تعداد کمتری از کلمات را کار کرده‌اند نیست.

III. کلمات کلیدی که در قسمت‌های top keyword، keyword gap،easy to rank و… مشاهده می‌کنید (مانند تصویر زیر ) به همراه نام رقیب در اکسل وارد کنید.

پیدا کردن کلمه کلیدی جدید در الکسا

در صورتی که دسترسی کامل به اکانت الکسا وجود دارد، فهرست کامل کلمات‌کلیدی را می‌توانیم از الکسا استخراج کنیم و اولویت با رقبایی است که محتوای جامع تری دارند و مرجع حوزه کاری محسوب می‌شوند. محدودیتی برای استخراج کلمات کلیدی از هر سایت وجود ندارد و فهرست کلمات کلیدی را به تفکیک هر سایت می‌توان از طریق گزارشات مربوط به کلمات کلیدی مانند TOP keywords و… بدست بیاوریم. به عنوان نمونه می‌توانیم از گزارش زیر استفاده کنیم میتوانید برای این بخش از واژه گستر جت سئو نیز استفاده کنید:

https://www.alexa.com/pro/keywords/site#domain.com

IV. مراحل بالا را برای تمامی رقبای خود تکرار کنید تا مانند تصویر زیر اکسل کامل شود:

راهنمای استخراج کلمه کلیدی

بررسی وبلاگ رقبا برای استخراج کلمه کلیدی

مرحله بعدی برای تکمیل لیست کلمات کلیدی جدید، لازم است بخش وبلاگ رقبا بررسی شود. بررسی مقالات رقبا این دید را به ما می دهد بر روی چه کلمات و موضوعات دیگری میتوانیم کار کنیم.

I. بخش بلاگ یک رقیب را بررسی می‌کنیم، همه عناوینی که در راستای هدف سایت (محصولات یا دسته بندی‌های موجود در سایت) هستند را استخراج و به اکسل اضافه می‌کنیم. مانند تصویر زیر:

استخراج کلمه کلیدی جدید

نکته 1: گاهی اوقات تمامی مقالات در سایت نمایش داده نمی‌شوند، در این صورت برای دسترسی به تمامی مقالات لازم است از site: استفاده کنیم.

نکته 2: بسیار مهم است که نتایج بدست آمده را تحلیل کنیم و مطمئن باشیم که کلمات کلیدی که انتخاب می‌کنیم در راستای اهداف پروژه هستند و برای کارفرما ارزش ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر انتخاب اینکه چه نوع کلماتی باید در چه نوع صفحاتی کار شوند، بسیار مهم است.

5. بررسی گوگل ترندز برای کلمات کلی

به کمک گوگل ترندز نه تنها می‌توانید آمار مربوط به یک کلمه کلیدی را بررسی کنید، بلکه می‌توانید آن را با کلمات دیگر هم مقایسه کنید. در این مرحله با جستجوی کلمه کلیدی کلی برای مثال “اسباب بازی” و سپس تنظیم محل جستجو world wide بر روی “ایران” در جدول Related Queries نشان می‌دهد افرادی که عبارت “اسباب بازی” را جستجو کرده‌اند، چه عبارت‌های دیگری را نیز جستجو کرده‌اند. این عبارت‌ها معمولاً مرتبط با کلمه کلیدی انتخابی شما هستند. شما می‌توانید این جدول کلمات یرچ شده را بر دو اساس Rising و Top دسته‌بندی کنید. دسته‌بندی جدول بر اساس Rising به این معنی است که می‌خواهید کلمه هایی که با رشد جستجو مواجه شده‌اند را مشاهده کنید. همچنین اگر گزینه Top را انتخاب کنید، می‌توانید محبوب ترین کلمات مرتبط را به ترتیب جستجو مشاهده نمایید. همچنین، ممکن است شما با عبارت Breakout روبرو شوید.

بررسی گوگل ترند برای یافتن کلیدواژه

I. کلمه کلیدی کلی را در گوگل ترندز جستجو کنید.

II. محل جستجو را بر روی “ایران” تنظیم کنید.

III. با مراجعه به جدول Related Queries ابتدا این پنجره را بر روی risingو سپس بر روی top تنظیم کنید. تمام کلماتی که مرتبط با هدف سایت هستند را مانند تصویر زیر به اکسل اضافه کنید.

نکته: فقط برای کلمات کلیدی عمومی از گوگل ترندز استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی

ابزارهای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید

lsigraph.com

I. زمانی از این بخش استفاده کنید که در ابزارهای قبلی به نتیجه‌ی خوبی نرسیده باشید، کلمه کلیدی خود را در lsigraph بنویسید، سپس گزینه generate را بزنید.

استخراج کلمه کلیدی در lsigraph

II. لیستی از “کلمات مترادف” با کلمه کلیدی جستجو شده در اختیار شما قرار می‌دهد. مانند تصویر زیر:

چگونه کلمه کلیدی مناسب پیدا کنم؟

III. لیست کلمات را بررسی کنید، کلمات مناسب و مرتبط را به ترتیب قبل به اکسل موجود مانند تصویر زیر اضافه کنید.

بهترین کلمات کلیدی

answerthepublic.com

I. از این بخش می‌توانید برای عناوین مقالات و بلاگ استفاده کنید. برای انتخاب موضوع پیرامون کلمه یا عبارت کلیدی مورد نظر خود کافی است به وب سایت Answer The Public وارد شوید و در قسمت جستجو کلمه کلیدی مورد نظر خود را بنویسید.

استخراج کلیدواژه جدید برای سئوی سایت

II. پس از وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر سوالات و موضوعات پیشنهادی را که احتمال دارد کاربران به دنبال آنها باشند مشاهده خواهید کرد. (شما می‌توانید بر اساس نتایج این سایت ایده‌های زیادی برای تولید محتوا مطابق با درخواست‌های مختلف کاربران به دست آورید.)

III. می‌توانید از تمامی اطلاعات داده شده یک اکسل خروجی داشته باشید. در گوشه بالا سمت راست صفحه گزینه دانلود اکسل وجود دارد.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

IV. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید با جستجوی کلمه اسباب بازی موضوعات پیشنهادی نظیر آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید را دریافت کرده‌ایم:

کلمه کلیدی جستجو شده

همانطور که مشاهده می‌کنید این سایت لیستی از موضوعات با کلمه کلیدی جستجو شده را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید آن ها را ترجمه و در صورت مرتبط بودن به موضوع کلمات را به اکسل موجود اضافه کنید.

نکته: توجه داشته باشید شما محدودیت ندارید که تنها کلمه یا عبارت کلیدی مورد نظر را وارد کنید، ممکن است نیاز داشته باشید تا یک سوال را در این سایت وارد نمایید و نتایج پیشنهادی مرتبط با آنرا دریافت کنید.

بررسی همنوع خواری و حذف کلمات کلیدی (با site:و سرچ کنسول)

بعد از انجام مراحل بالا و تکمیل لیست کلمات کلیدی اصلی و فرعی، باید با استفاده از site: و همچنین سرچ کنسول بررسی می‌کنیم. آیا برای این موضوعات در سایت صفحه‌ای وجود دارد یا خیر.

I. کلمات استخراج شده را در آدرس سایت:site مانند تصویر زیر جستجو کنید.

تحقیق کلمه کلیدی جدید

II. کلمه کلیدی جدید و مشتقات آن در هیچ صفحه‌ای از سایت کار نشده است، در این صورت با توجه به هدف کلمه کلیدی و نیت کاربر یک صفحه فرود جدید ( صفحه مقالات / صفحه خدمات / صفحه محصول و …) ایجاد می‌کنیم.

توجه: کلماتی که در سایت کار نشده‌اند را به صورت جداگانه لیست کنید. کلماتی که تعداد جستجوی پایینی دارند از اولویت کار خارج کنید و آن‌ها که تعداد جستجوی بالایی دارند به عنوان پیشنهاد کلمه کلیدی برای کارفرما ارسال کنید.

III. ممکن است محصولات ناموجود زیادی در سایت وجود داشته باشند. می‌توانید از کارفرما درخواست کنید لیست محصولات ناموجود که دیگر موجود نمی‌شوند و لیست محصولات ناموجودی که قرار است موجود شوند در اختیار شما قرار دهد.

IV. ممکن است برای یک کلمه کلیدی چندین صفحه مشابه وجود داشته باشد که در این صورت بحث همخوع خواری مطرح می‌شود و باید کلمه مورد نظر از لیست کلمات استخراج شده، حذف گردند. (مراجعه به داکیومنت همنوع خواری)

نکته: توجه داشته باشید در مواردی (زمانی که یک سایت به تازگی در حال قدرت گرفتن است) تنها بررسی site: کافی نیست و لازم است حتما کلمه مورد نظر در سرچ کنسول نیز مورد بررسی قرار گیرد.

8. ادغام کلمات کلیدی که باید روی یک صفحه کار شوند.

در این مرحله باید کلمات کلیدی استخراج شده دسته بندی شوند. کلمات مشابه در یک دسته قرار می‌گیرند، زیرا باید در یک صفحه کار شوند.

توجه: کلماتی که سختی بالا و تعداد جستجوی پایینی دارند از اولویت کار خارج می‌شوند.

طبق مراحل زیر عمل کنید:

I. تب دیگری در اکسل به نام all keywords ایجاد کنید.

II. لیست کلمات استخراج شده در تب competitor-keywordsرا کپی و در تب all keyword قرار دهید. حالا این ستون را sort کنید. مانند تصویر زیر:

لیست کلمات کلیدی سایت

III. کلمات کاملا مشابه را حذف کنید.

مرتب کردن کلیدواژه ها

IV. در نهایت در ستون اول باید لیستی از کلمات کلیدی اصلی داشته باشیم، از این لیست، کلماتی که می‌توانند بر روی یک صفحه فرود کار شوند جدا کرده و به عنوان کلمات کلیدی فرعی در ستون مقابل قرار دهید. مانند تصویر زیر:

دسته بندی کلمات کلیدی سایت

نکاتی در مورد اولویت بندی کلمات بر اساس سختی آن ها

I. لیست کلماتی که مهم هستند و سختی بالاتری دارند به صورت جداگانه به کارفرما اعلام می‌کنیم تا برای آن‌ها اقدام به ایجاد صفحه کنند چون اینگونه صفحات به مدت زمان بیشتری برای گرفتن اعتبار نیاز دارند.

II. لیست کلماتی که سختی کمتری دارند مانند عنوان مقاله و باقی کلمات به ترتیب اولویت دسته بندی شوند.

9. بررسی نیت کاربر (قیف فروش)

در این مرحله لازم است برای کلمات کلیدی اصلی استخراج شده (ستون ابتدایی) صفحه فرود ایجاد کنیم، در ابتدا باید نیت کاربر از جستجوی کلمه را مشخص کنیم. اینکه کاربر در حال حاضر در مرحله آگاهی، توجه و یا تصمیم گیری قرار دارد بسیار مهم است. دسته بندی بر اساس قیف فروش به صورت زیر است:

I. کلماتی که باعث فروش می‌شوند برای درج در صفحه محصولات و دسته بندی‌ها جدا شوند.

II. کلماتی که در مراحل بالاتر قیف هستند برای درج در وبلاگ نیز جدا شوند.

بررسی نیت کاربر در کلمات جدید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *