long tail keyword

چرا کلمات کلیدی طولانی برای سئو انتخاب کنیم؟

چرا کلمات کلیدی طولانی برای سئو انتیکی از مهم ترین کارهایی که سئوکاران باید انجام دهند انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای بهینه سازی سایت است، در صورتی که این پروسه به درستی انجام نشود تمامی تلاش هایی که برای سئوی سایت و رسیدن به رتبه اول گوگل انجام میشود؛ بی فایده است.

انتخاب کلمات کلیدی سئو

سئو شامل سه مرحله مهم جستجوی کلمات کلیدی، تولید محتوا و لینک سازی است. یعنی میتوان گفت سئو زمان گذاشتن برای تولید محتوا و لینک سازی است در صورتی که پایه و اساس انتخاب کلمات کلیدی صحیح باشد.

اکثر صاحبان سایت تمام برنامه و انرژی خود را برای بدست آوردن رتبه اول گوگل در کلمات تک یا دو سیلابی صرف می کنند، از آنجا که در این کلمات رقابت بسیار شدیدی وجود دارد کسب رتبه در این کلمات نیاز به صرف هزینه و وقت بسیار زیادی دارد. با وجود همه این موارد در نهایت درصد بسیار کمی از کاربرانی که با این کلمات وارد سایت میشوند از بازدیدکننده به مشتری تبدیل میشوند و نرخ تبدیل در آن ها بسیار پایین است.

اجازه بدین با یک مثال توضیح بدم؛ سایتی را در نظر بگیرید که خدمات طراحی سایت ارائه می دهد، بنظر شما نوشتن یک محتوای جامع با کلید واژه پر رقابت طراحی سایت و گرفتن بک لینک های معتبر برای این سایت فوق العاده نیست؟

خوب چرا! بنظر عالی می آید چون باعث می شود سایت در صفحه اول نتایج گوگل قرار بگیرد و کلی بازدید کننده جذب سایت می شود.

اما من یک سوال دارم آیا همه این افرادی که با کلیدواژه طراحی سایت وارد سایت میشوند می خواهند سفارش طراحی سایت بدهند؟

مسلما نه!

چون خیلی از افرادی که کلیدواژه طراحی سایت را سرچ می کنند ممکن است دنبال آموزش طراحی سایت باشند و یا حتی طراحی سایت رایگان، پس این کلیدواژه چیزی نیست که بازار هدف رو به سمت سایت ما جذب کند و با آن بتوانیم مشتری های زیادی برای طراحی سایت داشته باشیم. در کل یک سری کلیدواژه بازدیدکننده می آورند اما یک سری از کلیدواژه ها کاربری را می آورند که پول می دهند. برخلاف سال های گذشته ما الان نمی خواهیم در همه کلمات رتبه بگیریم؛ صرفا کلماتی که سرچ بالایی دارند کلیدواژه هدف ما نیستند میخوایم روی کلیدواژه هایی کار کنیم که موجب جذب بازار هدف شود.

به نظر شما بهترین کلید واژه برای این کسب و کار چیست؟

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی

یکی از نکات مهم که بایستی در نظر داشته باشیم این است که الان در دوره ای هستیم که اکثر کاربران کلیدواژه های طولانی سرچ می کنند و دقیقا می نویسند دنبال چه چیزی هستند. پس بایستی بخاطر داشته باشیم کلمات کلیدی طولانی یا همان Long Tail Keywords کسب و کار خودمون را پیدا کنیم. این کلمات چند سیلابسی هستند، حداقل از 3 الی 4 بخش تشکیل شده اند. این کلمات سرچ پایینی دارند و با هزینه و وقت کمتری می شود در این کلمات رتبه گرفت و نکته قابل توجه این است که کاربرانی که با سرچ کلمات کلیدی طولانی وارد سایت می شوند، دقیقا دنبال همان چیزی بودند که در سایت ما ارائه شده است و همین موضوع باعث افزایش مناسب ترافیک ورودی سایت و بهبود نرخ کلیک می شود.

بدست آوردن کلمات کلیدی طولانی

برای پیدا کردن کلمات کلیدی طولانی روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه معرفی میکنم، اما این نکته مهم را به خاطر داشته باشید؛ همانطور که می دانید ما با استفاده از ابزارهایی مثل Google Keyword Planner و KWFinder می توانیم میزان سرچ ماهانه هر کلیدواژه را ببینیم. متاسفانه در اکثر موارد میزان سرچ در مورد کلمات کلیدی طولانی صحیح نمی باشد. ممکن است کلیدواژه انتخابی شما با توجه به این ابزارها سرچ خیلی کمی داشته باشد و احساس کنید ارزش کار کردن و وقت گذاشتن ندارد اما تجربه ثابت کرده این آمار درست نیست و ترافیک قابل توجهی از طریق این کلمات متوجه سایت شما می شود.

  1.  قابلیت تکمیل خودکار گوگل: اگر دقت کرده باشید وقتی کلمه ای را سرچ می کنیم، گوگل کلمات کلیدی طولانی مرتبط با آن را به ما نمایش می دهد.
  2. Google Suggestion: انتهای صفحه نتایج یک لیست حدودا ده تایی گوگل نمایش می دهد که گزینه خوبی برای انتخاب کلمات کلیدی طولانی است.
  3. ابزارهای گوگل: Search Console، Google Analytics و گوگل ادز گزینه های بسیار کاربردی و دقیقی هستند. ضمنا به این نکته توجه داشته باشید میزان دقیق جستجو و کلیک با استفاده از ابزار Search Console به راحتی قابل دستیابی است.
  4. استفاده از فروم ها و انجمن های گفتگو: با حضور در این فروم ها می توانیم از سوالات کاربران هدف خود آشنا شویم و دقیقا در رابطه با آنها مقاله بنویسیم.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *