SE0 چیست و چه دسته بندی های دارد؟
سئو یا بهینه سایت برای موتورهای جستجو پیاده سازی قوانین گوگل برای سایت در جهت افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل است.
سئو چیست؟
SE0 مخفف Search engine optimization است یعنی سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم که در ایران بیشتر گوگل استفاده میشود.
سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو پیاده سازی قوانین گوگل برای سایت در جهت افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل است، تعداد شاخصها برای رتبه بندی خیلی بیشتر از ۲۰۰ تا است و بخش زیادی از قوانین گوگل نامشخص است. سئو دانشی بسیار گسترده و پراکنده است اما رضایت گوگل در رضایت کاربر است و سئو یعنی گوگل بفهمد ما خوب هستیم.
بهتر است به فریب دادن گوگل فکر نکنیم در بلند مدت دردسرساز می شود.
اس ای یک پروژه نیست، یک پروسه است. سئو ریسک دارد چون کارشناس سئو نمیداند خدمات سئو که انجام میدهد نتیجه میگیرد یا نه! یکی از وظایف کارشناس سئو ارتباط گرفتن با تیم فنی، مارکینگ و… است.
تفاوت SEM و SEO
SEM یا همان search engine Marketing باید به گوگل پول پرداخت شود و paid است اما در SEO وبمسترها یا صاحبان سایت پولی به گوگل پرداخت نمیکنند و unpaid است.
با SEO زیر 3 ماه نتیجه نمیگیریم، اگر عجله داریم باید SEM یا همان ادورز گوگل را کار کنیم چون ممکن است در روز اول جواب دهد.
تفاوت SEO با CEO و ASO
تفاوت SEO با CEO و ASO که مشخص است و مفهوم کاملا متفاوتی دارند و نباید اشتباه بگیریم.
CEO مدیر عامل یا مدیر اجرایی است و ربطی به SEO ندارد.
ASO همان App store optimization اپلیکیشنها هم سرچ دارند اما شامل کار ما نمیشود.
انواع دسته بندی های SEO
- On-page: هر کاری که برای بهینه سازی درون سایت خود انجام میدهیم شامل بهینه سازی تایتل، دیسکریپشن، تکنیکال سئو و …
- Off-page: هر کاری که بیرون سایت خود انجام میدهیم که سایت بهینه شود. شامل فعالیت در سوشال، لینک سازی و …
یک نوع دسته بندی دیگر برای سئو
- White hat SEO: تمام کارهای بهینه سازی که مطابق قوانین گوگل است و گوگل تشویق میکند شامل تولید محتوای خوب، بهبود پرفورمنس سایت و …
- Black hat SEO: نقطه مقابل سئو کلاه سفید است و گوگل مخالف آن است و الان متوجه میشود مثل hidden text, cloaking و …
- Grey hat SEO: وسط طیف است. خلاف قوانین گوگل است و فعلا گوگل متوجه نخواهد شد مثل PBN اما ممکن است یک جایی دست از پا خطا کنیم، گوگل متوجه می شود و جریمه میکند.
تعریف سئو از زبان متخصصین ایرانی
- بهینه سازی سایت: بهبود کارایی سایت – سرعت و پایداری – ساختارهای استاندارد وب – تجربه کاربر – رضایت کاربران
- استراتژی: انتخاب صحیح مخاطبان – زمان بندی درست – کلمات کلیدی هدف – وضعیت رقبا
- بازاریابی محتوا: تولید محتوای با کیفیت – خوانایی محتوا – بهترین پاسخ – تولید محتوای جدید
- لینک سازی هدفمند: معتبر و قابل اعتماد – فضای رازآلود – نبردهای خارجی
- آنالیز و برنامه ریزی: استراتژی بهینه – ابزارهای بازاریابی دیجیتال – برنامه ریزی – تمام عبارات کلیدی مرتبط
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.